Vaření S LÁSKOU A RADOSTÍ

♥ - hlavní myšlenka, kterou se snažím na všech svých kurzech předat  ♥

Chceš dostávat informace o nově vypsaném termínu kurzu?

Podrobnější informace o kurzech vaření:

Energie, s jakou jídlo připravujeme, se nám vždy vrátí. A proto, nechceme-li se trávit, nebuďme otrávení, že zas musíme vařit. Vařme s láskou a radostí. Mysleme při krájení mrkve na to, jak je ona mrkev krásná, voňavá a zdravá. Mysleme při přípravě jídla na to, jak si pochutnáme, jak si dodáme do těla životadárnou energii, kterou potřebujeme.

Jednotlivé kurzy jsou sestaveny tak, abychom stihly uvařit celé menu. Tedy polévku, hlavní jídlo s přílohou a zeleninou. Vaříme s ohledem na biologické období, kdy kurz probíhá. Vždy připravíme ještě nějakou sladkou tečku. Dezerty připravujeme zdravě, bez pšeničné mouky, mnohdy bez mouky vůbec a hlavně bez cukru. Na každém kurzu se dozvíte, co by mělo být na talíři, aby byl zdravý a vyvážený.

Na kurzech se naučíte připravovat:

  • obiloviny (spousta z vás jistě ví, jak připravit jáhly, rýži, pohanku - já se snažím ukázat, jak si z těchto surovin připravit i placky, karbanátky, knedlíky, závitky, dezerty...)
  • luštěniny (někteří lidé znají jen čočku s párkem, nebo hrách. Přitom je tolik dalších chutných luštěnin. Ukazuji postupy, jak luštěniny uvařit, aby nenadýmaly. Dále připravujeme z luštěnin výborné karbanátky, guláše a dokonce i slaďoučký dezert bez cukru...)
  • zelenina (zde se dozvíš o různých způsobech úpravy zeleniny a ukážeme si i méně známe druhy zeleniny. Z dýně hokaido lze připravit výborná jídla, nejen dýňovou polévku...)
  • dezerty 
  • tofu variace (tofu je vynikající surovinou pro sladká i slaná jídla. Neupravené ho konzumuje kde kdo, já ukazuji, jak jej lze využít na přípravu zálivky na zapečené pokrmy, pomazánku, jako náhradu vajec, výborný dezert...)
  • svačinky (například pomazánky z luštěnin a zeleniny, obilné saláty se zeleninou, slané cizrnové zobání...)

Na každém kurzu vaříme plnohodnotný oběd, který se skládá z několika forem základního tématu. Ukazuji základní postupy, jak správně vařit obiloviny, luštěniny, různé možnosti úpravy zeleniny, různé variace příloh (např. rýžové koule obalované v sezamu, jáhlové knedlíky, obilné placky...).

Na kurzech nevařím pouze já sama, ale účastníci kurzů sami aktivně pokrmy připravují a pak si na nich společně pochutnáme.

Kurzy se obvykle konají v sobotu, od 9.00 do cca 15.00.